Monday, October 15, 2012

ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မေနနဲ ့


“ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္မေနနဲ  ့”

+++ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မေနနဲ    +++ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မေနနဲ ့+++
    ခုေခတ္ သီခ်င္းတပုဒ္ရဲ ႔ ေရပန္းစား ေနတဲ ့ စာသားေလးပါ..။ခုေခတ္ လူငယ္ေတြ ၾကား ထဲမွာလဲ ဒီေ၀ါဟာရ
အသံုးကေလးက   ေတာ္ေတာ္ တြင္က်ယ္သား…။လူတေယာက္ေယာက္က  အခြင္ ့အေရးတခုခုကို ရယူနိုင္ဖို ့
နည္းမွန္လမ္းမွန္ ရိုးရိုးသားသား  မၾကိဳ းစားပဲ..ရူးသလိုလို သြပ္သလိုလို..အရူးပါးစတိုင္ နဲ ့ အေခ်ာင္ၾကိဳးစား
တတ္သူေတြကို.”ေဟ ့ေကာင္..ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္မေနနဲ  ့..”လို ့ႏွိမ္ ့ခ် ေျပာဆိုတတ္တယ္..။ဒါမွ မဟုတ္
ကိုယ္တာ၀န္ယူရမယ္ ့ ကိစၥမ်ိဳးကို  တာ၀န္မယူခ်င္တဲ ့ အခါမ်ိဳးမွာ ဟိုလိုလို ဒီလိုလို  မသိသလို လုပ္ေနရင္လဲ “ဒီေကာင္..ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ေနတယ္..”လို ့ ေျပာတတ္ၾကတယ္..။ေျပာၾကဆိုၾကတဲ ့ ေလသံေတြကို ၾကည့္ရင္ကို ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္တယ္..ဆုိတာ ေကာင္းတဲ ့ အျပဳအမူ မဟုတ္မွန္းသိသာထင္ရွားေနပါတယ္။
                တကယ္ေတာ့ ခပ္ရိုင္းရိုင္းစကားလံုးနဲ ့ အရူးလို ့ အေခၚခံရတတ္တဲ ့ တကယ္စိတ္မႏွံ ့သူေတြကို   လူအမ်ားက  ေတာ္ရံုတန္ရံု ေဗြ မယူ..ၾက။ခြင္ ့လႊတ္ထားတတ္ၾကတယ္။ဒါကို  အခြင္ ့ေကာင္းယူျပီး.တဖက္
သားရဲ  ့ စာနာေထာက္ထားမွဳကို အလြဲသံုးစား လုပ္ကာ  ရူးခ်င္သြပ္ခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ျပီး  ကုိယ့္လိုဘ ျပည္ ့ဖို ့ ၾကိဳးစားရယူတတ္သူေတြကို   လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက  ရြံရွာၾက ပါတယ္။ဘယ္သူမွလည္း  အထင္ၾကီးတန္ဖိုး
ထားၾကမယ္ မထင္ပါ..။တနည္းအားျဖင္ ့ ဟန္ေဆာင္တယ္.. ဆိုျခင္းဟာ …လိမ္လည္ျခင္း တမ်ိဳးပါပဲ..။
ကိုယ္အလိုရွိရာ တခုခုကို ရဖို ့ဟန္ေဆာင္ၾကိဳးစားျပီး  ရလာတဲ ့  အရာကေကာ..အမွန္စင္စစ္  တန္ဖိုးရွိ နိုင္ပါ ့မလား..။
                    ဒါေပမယ့္   ခုတေလာ..ရူးခ်င္ဟန္ေဆာင္သူေတြ   မ်ားလာ လို ့လားမသိ..။ရူးခ်င္ေယာင္
ေဆာင္မေနနဲ ့ .” ဆိုတဲ ့ စကားလံုးက လူထုၾကားမွာ ေရပန္းစားလာတဲ ့ ေ၀ါဟာရ တခုျဖစ္လာေနတယ္..။. လူငယ္ေတြၾကားမွာ ရူးခ်င္ေယာင္ေဆာင္မေနနဲ ့..လို ့ ရွံဳ ႔ခ်သံ   ေတြ ၾကားလာရတယ္..။ဘာျဖစ္လို    ရူးခ်င္
ေယာင္ေဆာင္သူေတြ ေပါမ်ား လာရသလဲ..။လူေတြရဲ  ့ပင္ကို သေဘာအရလား..။ပတ္၀န္းက်င္..ေခတ္စနစ္ ရဲ  ့ ရိုက္ခတ္မွဳေတြ ေၾကာင္ ့လား..။
    +++++                               +++++                                            +++++
                      တေလာက  ရန္္ကုန္ေရာက္တံုး  ရန္ကုန္ျမဳိ ႔ရဲ  ့နံမယ္ၾကီးေက်ာင္းတေက်ာင္းမွာ  ပညာသင္
ၾကားေနတဲ ့ ငါးတန္းေက်ာင္းသူ  တူမကေလး ရဲ  ့ စာက်က္သံကို ၾကားလိုက္ေတာ့ အလန္ ့တၾကားျဖစ္သြားမိ
တယ္..။သူက်က္ေနတဲ ့ စာက  ငါးတန္းျမန္မာဖတ္စာထဲ မွာပါတဲ ့  ကဗ်ာသင္ခန္းစာ တခုပါ။
“ပညာလိုေသာ္”  ဆိုတဲ ့ ကဗ်ာ တပုဒ္ရဲ ့ ဆက္စပ္အေမးအေျဖ ေတြကို က်က္ေနတာပါ..။
ေမးခြန္း(၃)။        ပညာရွိထံသို ့ မည္သို ့ ခ်ဥ္းကပ္ရမည္ နည္း။
အေျဖ(၃)။       ။ ပညာရွိထံသို ့  ရူးသြပ္ခ်င္ဟန္ေဆာင္ေရြ    အခါအခြင္ ့ကို ေခ်ာင္းေျမာင္းကာ အနီးကပ္၀င္ ေရာက္ေရြ     ပညာသင္ယူရပါမည္..။

ၾကားရခ်က္ က  နားထဲမွာ ခိုးလိုးခုလု ျဖစ္သြားေတာ့..  “ သမီး စာက အဆန္းပါလား..။ပညာရွာ.ပမာသူဖုန္းစား
ဆိုတာထက္ေတာင္  ဆိုးေနပါလား..။”  လို ့ ေျပာမိတယ္..။သမီးေလးက  ေခါင္းကေလးကို ကုပ္ရင္း..
       “သမီးလဲ  ဆရာမသင္လို ့သာက်က္ေနရတာ..။ဘာၾကီးမွန္းလဲ မသိဘူး။ပညာရွာ ပမာသူဖုန္းစားဆိုတာကေကာ ဘာလဲဟင္”  လို ့ မ်က္ေမွာင္ကေလးကုပ္ရင္း
ျပန္ေမးရွာတယ္..။
                  “ ဟိုးေရွးေရွး ေတြြတံုးက  ပညာရွိၾကီးေတြက  ပညာေတြကို လွ်ိဳ  ့၀ွက္ထားတတ္ေတာ့ ပညာလို
ခ်င္သူေတြက  သူဖုန္းစားလို..ေတာင္းပန္ခယျပီး သင္ၾကရတယ္..။ခုေခတ္လို  ပညာရြာေခတ္ၾကီးမွာ ပညာေတြ
ကို လွ်ိဳ ့၀ွက္ထားလို ့ မရေတာ့ဘူး..။ပညာရပ္တခုခု ကို ရရင္ခ်က္ခ်င္း  ျဖန္ ့ေ၀ေနၾကတဲ ့ ေခတ္ၾကီးကို ေရာက္ေနျပီ..။ဒီလို ေခတ္ၾကီးမွာ ပညာရွာပမာသူဖုန္းစားဆိုတာ ေတာင္ ေခတ္မမီေတာ ့တဲ ့ အေတြးအေခၚ
တရပ္ ျဖစ္ေနျပီ။အခု ကဗ်ာထဲကလို  ပညာလိုလို ့ ရူးခ်င္သြပ္ခ်င္ေယာင္  ေဆာင္ျပီး ခ်ဥ္းကပ္ရမယ္..ဆိုတဲ ့
နည္းနာ ေတြက  ပိုေတာင္ ဒိတ္ေအာက္ေနျပီ..” လို ့ ရွင္းျပမိတယ္.။  ျပီးေတာ့  စိတ္၀င္စားတာနဲ ့ သူ ့ျမန္မာစာဖတ္စာနဲ ့ ေလ့က်င္ ့ခန္းစာအုပ္ကေလးေတြကို  ယူၾကည့္မိပါတယ္..။့
ပဥၥမတန္း ျမန္မာဖတ္စာရဲ    စာမ်က္ႏွာ(၂၅)မွာ  “ ပညာလိုေသာ္”   ဆိုတဲ ့ ကဗ်ာကို ေတြ ့ပါတယ္..။
   “ပညာလိုေသာ္”
ပညာလိုေသာ္၊ပညာရွိကို ယွဥ္
ေမးစဥ္ေန ့ညမျပတ္။
အဖတ္အအံ၊အၾကံအေရး
ေရွးေရွးထံုးကိုေဆာင္။
ရူးကၽြန္မူေရြ  ႔ကပ္
သြပ္ကၽြန္မူေရြ ႔ေခ်ာင္း
ခင္ပြန္းေကာင္းကိုလိုေသာ္
သူ ့စီးပြါးကိုရွာ။
ခ်စ္သသူကို ဥစၥာ မငွားရ ။    ။တဲ ့..။
ကဗ်ာေအာက္ေျခမွာ ကဗ်ာေရးသူ စာဆိုအမည္ မပါပါ..။က်မတို ့ ငယ္ငယ္က  သင္ခဲ ့ရတဲ ့ ကဗ်ာေတြ စာေတြ
မွာ စာဆိုအမည္ တင္မက  စာဆိုျဖတ္သန္းတဲ ့ ေခတ္ေတာင္ ပါတတ္ပါတယ္..။အမည္မသိရင္ေတာင္.
.အမည္မသိစာဆို လို ့ပါတတ္ပါတယ္..။ဒါေပမယ္ ့ (၁၉၈၈) အလြန္ႏွစ္ေတြမွာ  သူပုန္စာဆိုလို ့
သတ္မွတ္ခံခဲ ့ရတဲ ့  မ်ိဳးခ်စ္စာဆိုၾကီးေတြ(ဆရာၾကီးမင္းသု၀ဏ္၊ဆရာၾကီးတင္မိုး..တို ့လို)ရဲ  ့ စာေတြ ကဗ်ာေတြကို  ေက်ာင္းသံုးျပဌာန္းစာအုပ္ေတြကေန..ဖယ္ထုပ္ခဲ ့ဘူးပါတယ္..။ဘယ္လိုမွ ဖယ္မရတဲ ့ ကဗ်ာေတြဆိုရင္..ကဗ်ာဆရာအမည္ကို ေဖ်ာက္ျပီး  သူခိုးက်င္ ့သူခိုးၾကံ ၾကံ တဲ ့ ေခတ္ဆိုးၾကီးရဲ  ့မူအရ
ခုေခတ္ ေက်ာင္းသံုးျပဌာန္း ကဗ်ာ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားမွာ စာဆိုအမည္ မပါေတာ့ ပါဘူး..။အခု..ပညာလိုေသာ္
ကဗ်ာ ဟာ.. သူ ့ေခတ္သူ ့အခါ က မွန္ကန္တယ္ထင္ခဲ ့တဲ ့မသင့္ေတာ္ေသာ္လည္း ယာယီေအာင္ျမင္မွဳရခဲ ့တဲ ့ အေတြးအေခၚေတြ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ပါလိမ္ ့မယ္..။
                 က်မ စိတ္ထင္ေတာ့  ဘယ္ေခတ္ ဘယ္အခါ မွာမွ   ဒီလို မရိုးသားတဲ ့ နည္းလမ္းမ်ိဳးကို  သံုးျပီး ပညာရွာသင္  ့တယ္ မထင္ပါဘူး..။ ကဗ်ာနဲ ့အတူ..ခက္ဆစ္ ေ၀ါဟာရ ေတြပါတယ္..။အေမးအေျဖေမးခြန္းေတြ
ပါပါတယ္..။ခက္ဆစ္ေတြထဲမွာ
                   
ရူးကၽြန္မူ= ရူးဟန္ေဆာင္သည္။
သြပ္ကၽြန္မူ=သြပ္ဟန္ေဆာင္သည္။
 လို ့ အဓိပၸါယ္ ဖြင္ ့ဆိုေပးထားပါတယ္..။
                   စကားေျပထဲမွာလည္း..ဒီအပိုဒ္ကို
 “ပညာရွိထံပါးသို ့ ရူးသြပ္ဟန္ေဆာင္ေရြ ့ အခါအခြင္ ့ေခ်ာင္းေျမာင္းကာ အနီးကပ္၀င္ေရာက္ေရြ ႔ ပညာသင္
ယူရပါမည္။”လို ့ စကားေျပ ျပန္ေပးထားပါတယ္..။
           ငါးတန္းေက်ာင္းသူေလးရဲ  ့အေမ တကၠသိုလ္ကထိက  ဆရာမ..က်မရဲ  ့ မမၾကီး ကလည္း “ေအးဟယ္..ကေလးေတြကို ဘာေတြ သင္ေနပါလိမ္ ့။သူ အဲဒီကဗ်ာကို က်က္ေနတာၾကားတိုင္း စိတ္မခ်မ္းသာဘူး” လို ့ စိတ္ေမာဟန္နဲ ့ ေျပာပါတယ္..။
                က်မလည္း  ကိုယ္ ့နယ္ကို ျပန္ေရာက္ေတာ့  မေနနိိုင္ မထိုင္နိုင္..က်မတို ့နယ္က ငါးတန္းကေလးေတြစာအုပ္ေတြ ယူၾကည့္မိပါတယ္..။အကုန္ တထပ္တည္းပါပဲ..။သင္တဲ ့ဆရာမေတြကို
 ေမးၾကည္ ့ေတာ့  သင္ရိုးညႊန္းတန္းအရ  တျပည္လံုး ဒီသင္ရိုးအရ တညီတည္း သင္ရတယ္..လို ့ေျပာပါတယ္.။
ဒါဆို  တနိုင္ငံလံုးက ငါးတန္းျမန္မာစာသင္ရိုးရဲ  ့ ပညာလိုေသာ္   ကဗ်ာကို   သင္ခဲ ့ဖူးသူတိုင္း  ရူးခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ျပီး  ပညာရွာဖို ့ လမ္းျပခံခဲ ့ရမွာေပါ ့..။သြန္သင္ ခံခဲ ့ရမွာေပါ ့..။ကေလးေတြကို ဒီသင္ခန္းစာသင္ေပး တဲ ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က  ဘာပါလိမ္ ့..။
           ပညာ(ကိုယ္လိုခ်င္တာ) ရဖို ့ မသင္ ့ေတာ္တဲ နည္းလမ္းမ်ိဳးလဲ..သံုးရမယ္လို ့ဆိုလို ထားတာလား..။
ေရဗူးေပါက္တာ မလိုခ်င္ဘူး..ေရပါတာပဲ လိုခ်င္တယ္..ဆိုတဲ ့ အင္မတန္ ညံ ့ဖ်င္းတဲ  ့အေတြးအေခၚ
မ်ိဳးေတြ ရိုက္သြင္း ေနခ်င္တာလား..။
                   ေက်ာင္းတေက်ာင္းက  သူငယ္ခ်င္းဆရာမကေတာ့.. က်မနဲ ့ စိတ္ခ်င္းတူေနတာကို ၀မ္းသာအားရေတြ ့လိုက္ရပါတယ္..။သူလဲ  ဒီကဗ်ာၾကီးကို မၾကိဳက္ဘူး..။မသင္ခ်င္ဘူး..တဲ ့။
ဒီေတာ့ ကေလးေတြကို ကဗ်ာ  ပုဒ္ရင္းကိုပဲ ေလ ့က်င္ ့ခန္းစာအုပ္ထဲမွာ ေရးခိုင္းထားလိုက္တယ္တဲ ့..။စာေမးပြဲ မွာထဲ ့ မေမးဘူးလို ့လဲ  ကေလးေတြကိုေၾကညာထားလိုက္ ေသးသတဲ ့..။သူ လည္း   သူတတ္နိုင္သေလာက္
 လုပ္တာေနမွာ ေပါ ့ေလ..။
                       တကယ္ေတာ့..ဒီလို  .နုနယ္တဲ ့ကေလးေတြအတြက္  အေတြးအေခၚ  အဆိပ္အေတာက္
ျဖစ္ေစမယ္ ့  သင္ခန္းစာမ်ိဳးေတြကို  သင္ရိုးထဲမွာ ျပဌာန္းထားတာကိုက  သင္ ့ေတာ္တယ္  မထင္ပါဘူး..။
မိတ္ေဆြတို ့ေကာ  ဘယ္လို ထင္ၾကပါသလဲ..။
                က်မကေတာ့ ငါးတန္းေက်ာင္းသူ  တူမေလးရဲ ့ ခ်က္ၾကလက္ၾက ေျပာလိုက္တဲ ့ စကားေလးကိုပဲ ၾကားေယာင္ေနပါတယ္..။
“ သမီးလဲ..ဒီစာၾကီးကို သင္ရတာမၾကိဳက္ပါဘူး..။ပညာလိုခ်င္လို ့ ရူးခ်င္ေယာင္ သြပ္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္ရင္
အရူးပညာပဲ ရမွာေပါ ့ေနာ္.”.တဲ ့ ။        




No comments:

Post a Comment